YogasecretsThe Method

A Yogasecrets The Method egy olyan modern, korszakalkotó jógastílus, mely mindenki számára befogadhatóvá, élvezhetővé teszi a jógát. Modern zenei aláfestés, dinamikus, átmozgató gyakorlatok, csavarás, csípőnyitás és nyújtások tökéletes kombinációja adja az óra végi wow hatást.

A meditációra is nagy hangsúlyt fektető órát úgy raktuk össze, hogy mindenki számára tökéletesen követhető legyen, de ne kihívásoktól mentes. Ahogy elindul a zene, ahogy elkezdünk jógázni, megszűnik a külvilág. Ahogy a lassan felépített bemelegítés után elindulnak az alapászanákat összekötő nagyobb ívek, azt vesszük észre, hogy már nincs más, csak a jóga!

A mozdulatok és a légzés tökéletes összhangja, egy gyönyörű áramlás születése.

A YOGASECRETS THE METHOD bárki számára egy tökéletes órát biztosít, a tanár és a gyakorló számára is! Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a frissen végzett tanáraink sikere. A Yogasecrets stílusban tartott óráik azonnal teltházas órák lettek! Az emberek szeretik az állandóságot, a visszatérő elemek gyakorlásával sikerélmények születnek. Ha meglátja valaki az órarendben, hogy YS The Method, azonnal tudja, mire számíthat! Ezt pedig minden esetben meg is kell kapnia! Az állandó elemek a tanárnak is biztonságot adnak, kezdő oktatóként is átgondolt és élvezhető órát tud tartani. De ott van az egyénisége is, hiszen a zene kiválasztásával, a YS The Method játékossága, teret enged, sőt támogatja és kéri is, hogy minden óra egyedi legyen és a tanár személyiségét tükrözze.


YS FLOW

A YS FLOW az óratípus attól különleges, hogy kombinálja a flow áramlását a dinamikus mozdulatokkal, melyet a Yogasecrets The Method stílus ad.

Ezáltal egy nagyon izgalmas gyakorlás jön létre, ami 60 percre elrepít egy teljesen másik univerzumba.

Ha már ismered az ászanákat, valószínűleg jobban megtapasztalod a mozgó meditációt, de kezdők se féljenek kipróbálni ezt az órát!


YS Gyertyafényes

Egy kellemes esti testet átmozgató lelket simogató gyertyafényes hangulatú jógaóra.

Egy nehéz nap után a legjobb választás, hogy egy kicsit kikapcsolj, kiszakadj a hétköznapokból , és csakis önmagadra figyelj.

Fókuszban a napüdvözletek, a mellkas és a csípőnyitások. Hiszen mindezek kombinációja segít abban, hogy megszabadulj mindattól amik nehézséget okoznak a hétköznapokban.


Somatic Yin

A jógának egy lassabb válfaja, meditatívabb megközelítése, amelynek a célja a belső csend megtapasztalása, és egy egyetemes, egymással összekapcsolódó minőség felszínre hozása.

A Somatic Yin jóga magában foglalja a hagyományos kínai orvoslás elveit, olyan ászanákkal, amelyeket hosszabb ideig tartunk ás a meridián vonalakra, a fasciákra hatnak.


Stretching & Relax

Kétféle nyújtást különböztetünk meg : a dinamikus és a statikus nyújtást. Ezen az órán leginkább a statikus és pihentető nyújtást preferálom, mely egy dinamikus jóga után a bemelegített testet kellemesen ellazítja.

Nagyszerű hétindító lehet bárki számára, hiszen nyugtatóan hat a testre és az elmére is.

Előszeretettel alkalmazzuk a különböző jóga eszközöket is, mint a hevedert és jógatéglát. Ezek segítségével mélyülünk el az ászanákban.


Dinamikus hatha

A Dinamikus hatha óra első fele nagyrészt flow jellegű gyakorlás, majd az ülő-fekvő részben hosszabb kitartásokkal mélyítjük el a nyújtásokat, csavarásokat.

Nem kifejezetten kezdő, de könnyen követhető sorozat, melyet 5 perces relaxációval zárunk.


Sunday Reset

Ezen az óratípuson elengedünk mindent, ami a héten felgyülemlett bennünk, hogy újult energiákkal feltöltve, könnyedén kezdhessük a következő hetet.

Egy kellemes, illóolajos ráhangolódás után a dinamikusabb mozdulatok és a csavaró ászanák segítségével, alaposan átmozgatjuk a testet fokozva a test méregtelenítő funkcióit, a szervezet megújítását. Majd áttérünk a megengedőbb, pihentető ászanákra, amelyek segítik megteremteni a tökéletes harmóniát, felkészítve testünket, s lelkünket a következő hétre.


Morning detox jóga

A gyakorlást kellemesen fűtött teremben végezzük, ezzel is növelve a méregtelenítés hatását. A testünkben felhalmozódott úgynevezett Áma (méreganyagok) betegséget és fájdalmat generálnak.

A detox jóga felszabadítja testünket a méreganyagoktól.

Az óra célja a belső elválasztású mirigyek egészséges működése. A jógagyakorlatok során a szervekre nyomást helyezünk, nyújtjuk és összenyomjuk azokat, ezáltal javul a működésük. A fizikai előnyökön túl a jóga mentálisan is tisztít.


Fasciális nyújtás

A fascia egy sokak által ismeretlen fogalom, pedig a testünk nem tudna mozogni nélküle!

Ez a kötő és támasztó szövetrendszer tartja össze szerveinket, izmainkat és az idegrendszeri kapcsolatával mozgásra stimulálja testünk izomzatát. Sokan csak izompólyaként szokták emlegetni, de nem csak az izmot körülvevő hártyák, hanem a csontok és csonthártyák, ízületek is ezen rendszerbe sorolhatók! A fascia a forma szerve; nélküle a testünk elveszítené tartását, formáját. A 90-es évek végén Ida Rolph volt az a tudós, aki felismerte jelentőségét és rájött, hogy láncolatokba lehet csoportosítani a fasciális szöveteket, megállapította az azonos irányba futó láncok helyét és részeit, a folytonos összeköttetést.

A fasciális szemlélettel való jógázás során növelhetjük mozgástartományunkat, visszaszerezhetjük testünk rugalmasságát, elasztikusságát, nyújthatjuk a megrövidült izmainkat, mivel az órán végzett ringató mozgásokkal elősegíthetjük a fascia lemezek egymáson való elmozdulását/csúszását.

A Fasciális Flow nyújtás órámon 3 féle óratípussal találkozhatsz. A láncolatoknak megfelelően kialakítottam 3 óratípust, melyek segítségével hétről-hétre biztosan megnyújthatod a tested minden porcikáját!

Ezek a területek:

  1. Felületes Elülső és Hátulsó Láncolat: a test elülső és hátulsó izomzatára koncentrál főként, ezeken az órákon számíthattok hátrahajlásokra, mellkasnyitásra, de ugyanúgy pascsimottanászanára és eketartásra is!
  2. Mély Elülső Láncolatra épülő tematikája a csipőnyitás és a spárgára készülés.
  3. Oldalsó Láncolat és a Karvonalak órán fő fókuszba a vállak és a test oldalán végigfutó izomkötegek kerülnek!

Az órán a nyújtás az alapvető cél, de mivel sérülésmentesen, a test számára stresszmentesen nyújtani csak megfelelően bemelegített izmot célszerű, így egy minimális munka az izmokkal minden órában várható, a figyelem mindig a prevención van!


Ashtanga

Az ashtanga órán begyakoroljuk a napüdvözletek helyes kivitelezését ászanáról ászanára haladva, részletesen átvesszük a fundamentális pózokat, foglalkozunk a mozgás (vinyásza), a légzés (uddzsájí pránájáma), a dristi (a tekintet iránya) és a bandhák (energetikai zárak) összhangjával a sérülésmentes, hatékony jóga gyakorlat kialakításáért.

Hajlékonyság, kimagasló erőnlét nem szükséges az órához, az asthanga jóga gyakorlásnak pont az a célja, hogy ezeket (ki)fejlesszük.

Az órára nyugodtan jelentkezhetnek más irányzatban már gyakorlott jógázók, ha pontosítani szeretnék a gyakorlásukat, és olyanok is, akik még kezdők, és sosem próbálták ki a jógát, mint mozgásformát, ez az óra kiváló alapokat biztosít számukra.

Ashtanga '60

Az asthanga a legdinamikusabb tradicionális jóga irányzat, amelynek gyökerei Indiából, Mysore városából erednek.

A 60 perces vezetett óra során az első sorozat (yoga chikitsa) elemeit gyakoroljuk. Tradíció szerint mantrával kezdjük a gyakorlást, melynek során aztán összehangoljuk a légzésünket és a mozgásunkat, magunkra összpontosítjuk figyelmünket, és az egymást követő ászanák, azaz testhelyzetek során egyszerre erősítjük testünket és dolgozunk a hajlékonyságunkon. Sri K. Pattabhi Jois, az ashtanga jógairányzat alapítója szavaival: “Gyakorolj, a többi jön magától!”

Az órára jó nedvszívó törülközőt, a gyakorlást záró meditációra igény szerint meleg, hosszú ujjas felsőt, zoknit érdemes hozni, takarót mi biztosítunk.


Recharge Yoga

Ezen az órán a testi-lelki feltöltődés a cél. A test átmozgatása, az elme elcsendesítése és az idegrendszer gyógyítása.

Áramló mozdulatok, mély tudatos légzések és kapcsolódás a belső énnel. Az óra elején a megengedés állapotából kicsit felpörgetjük a testet és a szívközpontot, majd az óra végén lassulunk és kényeztetőnyújtással pihentetjük a testet.


Body & Soul Yoga

A Body & Soul órán elengedünk minden feszültséget és átadjuk magunkat kellemes zenére az áramlásnak és befelé figyelésnek, így kezdők számára is könnyen követhető.

A ráhangolódást és bemelegítést követően pár álló ászana után megérkezünk a talajra, ahol nagy fókuszt helyezünk a nyújtásra, általában a csípőnyitások kapják a legnagyobb szerepet. Az óra végén megérkezve a nyugalomba átadjuk magunkat a kellemes relaxációnak.

Ebben a belső csendben meghallhatjuk mit súg a szívünk, lelkünk. Ezt a folyamatot különböző illóolajok is segítik. Az óra végén megnyugodva, lecsendesedve, feltöltődve, békében folytathatjuk a napunkat.


Art Flow

Az art flow jóga vagy másnéven táncos jóga, egy konkrét zeneszámra koreografált flow jóga gyakorlatsor.

Az óra elején ráhangolódunk, átmelegedünk ezt követően lassan, lépésről lépésre megtanuljuk a jóga koreográfiát. A légzésünket követve mozgunk hullámzunk, áramlunk. Garantált a flow élmény:) az óra végét kellemes nyújtással és relaxációval zárjuk.


Női jóga

A női jóga segít megérteni és elfogadni a női testet, hozzásegít önmagunk megismeréséhez és elfogadásához.

A hatha jóga gyakorlatait alkalmazza a női egészség helyreállítására.

Az altest területére fókuszál, erősíti a gát területét továbbá a has és a medence izmait. Mobilizálják a csípőízületet. Görcsoldó technikákkal pedig meglehet könnyíteni menstruációs napokat.


Női jóga flow

A női jóga dinamikusabb változata, a légzésünk ritmusára hullámzunk és áramlunk. A női jóga segít megérteni és elfogadni a női testet, hozzásegít önmagunk megismeréséhez és elfogadásához.

Az altest területére fókuszál, erősíti a gát területét továbbá a has és a medence izmait.


Kismama jóga

Kismamaként szükséged lehet egy támogató közegre, egy szuper lehetőség, ha kikapcsolni vagy mozogni vágynál. A Kismama jóga segít abban, hogy jól érezd magadat a várandóságod alatt, fizikálisan és mentálisan is. Hiszen egy nagyon különleges időszakban vagy most, viszonylag rövid idő alatt hatalmas változásokon mész keresztül.

A kismama jóga során megismerkedhetsz légzéstechnikákkal ,gátizomtornával és vajúdást segítő pózokkal. Segít kapcsolódni a babádhoz és csökkenteni a terhességi panaszokat (hátfájás, derékfájás, láb vizesedés).

Az óra jellege áramló-folyamatos ,amivel jótékony hatást tudunk kifejteni babánk idegrendszerére.

Az óra végét relaxációval zárjuk ettől válik igazán “én” idővé a workshop. A kismama jóga gyakorlása a 12. héttől ajánlott.


Baba-mama  jóga

A baba-mama jóga segít a szülés utáni regenerációban. Egy szuper lehetőség, hogy a mamák közösségbe kerüljenek, találkozzanak hasonló élethelyzetben lévő anyukákkal is, a szülés utáni depresszió is elkerülhető ezáltal.

Fejleszti a babák idegrendszerét és mozgását. A babák sokkal nyugodtabbak és kiegyensúlyozottabbak lesznek, erősödik a baba-mama közötti kapcsolat is.

Az óra elejét a baba átmozgatásával kezdjük, ezután következik a Te időd, átmozgatjuk a teljes testet és erősítő gyakorlatokat csinálunk (babával is), majd az óra végét relaxációval zárjuk. A jógaórát a baba igényeihez igazítjuk, bármikor ehet és aludhat. Kérlek hozz magaddal pokrócot, amire ráfekteted, hogy érezze az otthon illatát. Illetve, hozd el a kedvenc játékát is.


Mobility

A Mobility órákon a funkcionális mozgást, a testtudatot fejlesztheted. A test rugalmasságának és ízületi mozgástartományának preventív és hatékony növelését tapasztalhatod meg.

A tudatos gyakorlásban figyelmet fordítva a nyújtási technikák mellett a mozgás közben kifejtett erő mértékének változtatásával létrejövő hatásokra.

A test főbb ízületeinek átmozgatásával a mozgástartományod tágulását tapasztalhatod meg és fejlesztheted.

Bármilyen szinten tartasz a gyakorlásodban, akár kezdő, akár haladó, a rendszeres gyakorlás által mozgástartományod tágulni fog, könnyedebbé és lazábbá válnak az ízületi tartományok és az izomműködés, valamint növekszik a testtudatosságod.


Mindful jóga

A jóga gyakorlás közben különös figyelmet fordítunk a tudatos jelenlétre és mozgás közben testünk megfigyelésére. A jóga maga is arra tanít, hogy kapcsolódj önmagaddal: az ászanák közben figyeld meg az érzéseidet, a felbukkanó testi érzeteket, azt, hogy mely testrészed miként reagál egy-egy ászanára és mi történik mindeközben az elmédben. Ezáltal a gyakorlás automatizmusa átalakul meditatív mozgásformává. A gyakorlásod tudatos megfigyelése közben szélesebb perspektívából láthatsz rá saját magadra, ezzel segítve életed más területein is a tisztább rálátást, a saját intuícióiddal (ezáltal önmagaddal) való kapcsolódást.

A Mindful jóga gyakorlásával (a légzéssel összhangban végzett különböző mozgásformákkal) a test és az elme egyesülésén keresztül egy egységet alkotunk, ezáltal a test eggyé válik a megfigyelővel. Ahogyan gyakorlásoddal elsajátítod azt, hogy tudatossá válsz a tested visszajelzéseire, az érzéseid és testi érzeteid felismerésére, mindez hozzásegít abban, hogy az élet más területein is megváltoztasd a hozzáállásod a dolgokhoz, tágulj és befogadóvá válj új rálátásokra.

A tudatos jelenlétben végzett jóga gyakorlás megtanítja az egyensúly megteremtését, valamint felismerni és tisztelni a pillanatnyi határaidat mind az elme, mind a test számára, és azt, hogy az élet állandóan változó kihívásai mentén is hogyan tartsuk meg saját belső egyensúlyunkat és harmóniánkat a körülményektől függetlenül.

Megtanuljuk elsajátítani azt, hogy hogyan kapcsolódjunk jobban belső erőforrásainkhoz, ezáltal teljességünkhöz annak érdekében, hogy nagyobb jólétet és kevesebb szenvedést tapasztaljunk a mindennapi életünkben.

A mindful jógában nem maguk az ászanák, hanem a gyakorlás alatt feltáruló érzések és testi érzetek a fontosak: megfigyelni az elmét és a testet, valamint harmóniába hozni működésüket.


Hatha jóga

A hatha szó a “ha” (a nap) és a “tha” (a hold) szavakból tevődik össze, és ezen két minőség egyesülését fejezi ki. Elsősorban a fizikai test tisztítására fókuszál, melyen keresztül a csapongó elme elcsendesítésére és a felette megszerzendő kontrollra is irányul.

A hatha jógában fontos szerepe van annak, hogy a légzéssel összhangban történjen a mozdulat, ezáltal a finomenergetikai test fejlesztését támogatja, tisztítja a testet és az elmét. Rendszeres gyakorlásával és a figyelmünk tudatos irányításával az elme egyre fókuszáltabbá válik a megfigyelés „tárgyára”, ezzel segítve a koncentrációnk fokozatos fejlődését, valamint az érzékelés visszavonását a külvilág hatásai alól. Ebben az elcsendesedett állapotban képessé válunk a meditáció határát megtapasztalni.

A hatha jóga végső célja az elme feletti teljes uralom.