Yogasecrets
The Method

A Yogasecrets The Method egy olyan modern, korszakalkotó jógastílus, mely mindenki számára befogadhatóvá, élvezhetővé teszi a jógát. Modern zenei aláfestés, dinamikus, átmozgató gyakorlatok, csavarás, csípőnyitás és nyújtások tökéletes kombinációja adja az óra végi wow hatást.

A meditációra is nagy hangsúlyt fektető órát úgy raktuk össze, hogy mindenki számára tökéletesen követhető legyen, de ne kihívásoktól mentes. Ahogy elindul a zene, ahogy elkezdünk jógázni, megszűnik a külvilág. Ahogy a lassan felépített bemelegítés után elindulnak az alapászanákat összekötő nagyobb ívek, azt vesszük észre, hogy már nincs más, csak a jóga!

A mozdulatok és a légzés tökéletes összhangja, egy gyönyörű áramlás születése.

A YOGASECRETS THE METHOD bárki számára egy tökéletes órát biztosít, a tanár és a gyakorló számára is! Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a frissen végzett tanáraink sikere. A Yogasecrets stílusban tartott óráik azonnal teltházas órák lettek! Az emberek szeretik az állandóságot, a visszatérő elemek gyakorlásával sikerélmények születnek. Ha meglátja valaki az órarendben, hogy YS The Method, azonnal tudja, mire számíthat! Ezt pedig minden esetben meg is kell kapnia! Az állandó elemek a tanárnak is biztonságot adnak, kezdő oktatóként is átgondolt és élvezhető órát tud tartani. De ott van az egyénisége is, hiszen a zene kiválasztásával, a YS The Method játékossága, teret enged, sőt támogatja és kéri is, hogy minden óra egyedi legyen és a tanár személyiségét tükrözze.


YS FLOW

A YS FLOW az óratípus attól különleges, hogy kombinálja a flow áramlását a dinamikus mozdulatokkal, melyet a Yogasecrets The Method stílus ad.

Ezáltal egy nagyon izgalmas gyakorlás jön létre, ami 60 percre elrepít egy teljesen másik univerzumba.

Ha már ismered az ászanákat, valószínűleg jobban megtapasztalod a mozgó meditációt, de kezdők se féljenek kipróbálni ezt az órát!


Gyertyafényes jóga

Gyertyafényes jóga az, ahol a napzárásaként az alvás előtt könnyen el tudjuk engedni mindazt, amire már nincs szükségünk a következő napra!

Kicsit letesszük a napi fáradtságot, amit mind az elménkben, mind a fizikai testünkben érzünk. Itt tud a lelkünk igazán megszabadulni mindattól, ami nehézséget okoz számunkra a hétköznapokban.


Flow Dance Yoga

A Flow Dance Yoga órákon egy kellemes,  átmozgató bemelegítés után a Ladder Flow elve szerint, lépésről lépésre építünk fel egy testet-lelket serkentő flow sorozatot, melyben a nyújtó, csavaró és egyensúly ászanák is helyet kapnak.

Ezt követően karmozdulatokkal, hullámokkal, esetenként dinamikai színezéssel tesszük teljessé az immár táncos gyakorlatsorunkat, melyben mindenki egyénisége megcsillanhat. A dinamikus órát egy jól megérdemelt, kellemes relaxációval zárjuk, mely segít ellazítani testünket és lelkünket egyaránt.

A Flow Dance Yoga órák célja a test és lélek együtt mozgása, közös táncuk felfedezése, mely mindannyiunkban ott rejtőzik!


Testet átmozgató – lelket simogató

A testet átmozgató-lelket simogató óra garantálja azt, hogy mindenki ki tudjon kapcsolni a hétköznapi gondolatokból, a forgatagból!

Ezen az órán átlépjük a saját határainkat, elmélyedünk az ászanákban, melynek hatása az óra végi teljes ellazulás, relaxáció, amikor már az elménk helyett, a lelkünk vezet tovább.


Dinamikus hatha

A Dinamikus hatha óra első fele nagyrészt flow jellegű gyakorlás, majd az ülő-fekvő részben hosszabb kitartásokkal mélyítjük el a nyújtásokat, csavarásokat.

Nem kifejezetten kezdő, de könnyen követhető sorozat, melyet 5 perces relaxációval zárunk.


Power flow

Ebben az óratípusban kiemelt szerepe van a légzés és mozdulat összehangolásának, azaz a vinyászának.

A gyakorlatsort mindig napüdvözletekkel kezdjük, de később is alkalmazzuk azok elemeit az átkötéseknél.

Ha szeretnél megismerkedni a Vinyasa Krama, illetve azon belül az Ashtanga Vinyasa jóga rendszerével, és ezáltal nemcsak az erőnlétedet, de a hajlékonyságodat is fejleszteni itt a helyed!


Sunday Yoga Deluxe

Sunday Yoga Deluxe méltó zárása a hétnek. Hétvégén több idő jut magunkra, így a 120 perces gyakorlás igazi feltöltődés lehet számunkra.

Az óra kezdők számára is tökéletesen élvezhető, senki ne riadjon meg az óra hosszától.

Egy könnyed átmozgató gyakorlással indítjuk az órát, kellemes zenével, csavarásokkal, csípőnyitásokkal. Tekintettel a vasárnapi napra a pihenésre fektetjük a legnagyobb hangsúlyt és illóolajok segítségével a pihentető ászanák elhozzák számunkra a tökéletes harmóniát.


Fasciális nyújtás

A fascia egy sokak által ismeretlen fogalom, pedig a testünk nem tudna mozogni nélküle!

Ez a kötő és támasztó szövetrendszer tartja össze szerveinket, izmainkat és az idegrendszeri kapcsolatával mozgásra stimulálja testünk izomzatát. Sokan csak izompólyaként szokták emlegetni, de nem csak az izmot körülvevő hártyák, hanem a csontok és csonthártyák, ízületek is ezen rendszerbe sorolhatók! A fascia a forma szerve; nélküle a testünk elveszítené tartását, formáját. A 90-es évek végén Ida Rolph volt az a tudós, aki felismerte jelentőségét és rájött, hogy láncolatokba lehet csoportosítani a fasciális szöveteket, megállapította az azonos irányba futó láncok helyét és részeit, a folytonos összeköttetést.

A fasciális szemlélettel való jógázás során növelhetjük mozgástartományunkat, visszaszerezhetjük testünk rugalmasságát, elasztikusságát, nyújthatjuk a megrövidült izmainkat, mivel az órán végzett ringató mozgásokkal elősegíthetjük a fascia lemezek egymáson való elmozdulását/csúszását.

A Fasciális Flow nyújtás órámon 3 féle óratípussal találkozhatsz. A láncolatoknak megfelelően kialakítottam 3 óratípust, melyek segítségével hétről-hétre biztosan megnyújthatod a tested minden porcikáját!

Ezek a területek:

  1. Felületes Elülső és Hátulsó Láncolat: a test elülső és hátulsó izomzatára koncentrál főként, ezeken az órákon számíthattok hátrahajlásokra, mellkasnyitásra, de ugyanúgy pascsimottanászanára és eketartásra is!
  2. Mély Elülső Láncolatra épülő tematikája a csipőnyitás és a spárgára készülés.
  3. Oldalsó Láncolat és a Karvonalak órán fő fókuszba a vállak és a test oldalán végigfutó izomkötegek kerülnek!

Az órán a nyújtás az alapvető cél, de mivel sérülésmentesen, a test számára stresszmentesen nyújtani csak megfelelően bemelegített izmot célszerű, így egy minimális munka az izmokkal minden órában várható, a figyelem mindig a prevención van!


Ashtanga

Az ashtanga órán begyakoroljuk a napüdvözletek helyes kivitelezését ászanáról ászanára haladva, részletesen átvesszük a fundamentális pózokat, foglalkozunk a mozgás (vinyásza), a légzés (uddzsájí pránájáma), a dristi (a tekintet iránya) és a bandhák (energetikai zárak) összhangjával a sérülésmentes, hatékony jóga gyakorlat kialakításáért.

Hajlékonyság, kimagasló erőnlét nem szükséges az órához, az asthanga jóga gyakorlásnak pont az a célja, hogy ezeket (ki)fejlesszük.

Az órára nyugodtan jelentkezhetnek más irányzatban már gyakorlott jógázók, ha pontosítani szeretnék a gyakorlásukat, és olyanok is, akik még kezdők, és sosem próbálták ki a jógát, mint mozgásformát, ez az óra kiváló alapokat biztosít számukra.

Ashtanga '60

Az asthanga a legdinamikusabb tradicionális jóga irányzat, amelynek gyökerei Indiából, Mysore városából erednek.

A 60 perces vezetett óra során az első sorozat (yoga chikitsa) elemeit gyakoroljuk. Tradíció szerint mantrával kezdjük a gyakorlást, melynek során aztán összehangoljuk a légzésünket és a mozgásunkat, magunkra összpontosítjuk figyelmünket, és az egymást követő ászanák, azaz testhelyzetek során egyszerre erősítjük testünket és dolgozunk a hajlékonyságunkon. Sri K. Pattabhi Jois, az ashtanga jógairányzat alapítója szavaival: “Gyakorolj, a többi jön magától!”

Az órára jó nedvszívó törülközőt, a gyakorlást záró meditációra igény szerint meleg, hosszú ujjas felsőt, zoknit érdemes hozni, takarót mi biztosítunk.


Yin Yoga

A jógának egy lassabb válfalja, meditatívabb megközelítése, amelynek a célja a belső csend megtapasztalása, és egy egyetemes, egymással összekapcsolódó minőség felszínre hozása.

A Yin jóga magában foglalja a hagyományos kínai orvoslás elveit, olyan ászanákkal, amelyeket hosszabb ideig tartunk és a meridián vonalakra, a fasciákra hatnak.


Body & Soul Yoga

A Body & Soul órán elengedünk minden feszültséget és átadjuk magunkat kellemes zenére az áramlásnak és befelé figyelésnek, így kezdők számára is könnyen követhető.

A ráhangolódást és bemelegítést követően pár álló ászana után megérkezünk a talajra, ahol nagy fókuszt helyezünk a nyújtásra, általában a csípőnyitások kapják a legnagyobb szerepet. Az óra végén megérkezve a nyugalomba átadjuk magunkat a kellemes relaxációnak.

Ebben a belső csendben meghallhatjuk mit súg a szívünk, lelkünk. Ezt a folyamatot különböző illóolajok is segítik. Az óra végén megnyugodva, lecsendesedve, feltöltődve, békében folytathatjuk a napunkat.


Art Flow

Az art flow jóga vagy másnéven táncos jóga, egy konkrét zeneszámra koreografált flow jóga gyakorlatsor.

Az óra elején ráhangolódunk, átmelegedünk ezt követően lassan, lépésről lépésre megtanuljuk a jóga koreográfiát. A légzésünket követve mozgunk hullámzunk, áramlunk. Garantált a flow élmény:) az óra végét kellemes nyújtással és relaxációval zárjuk.


Női jóga

A női jóga segít megérteni és elfogadni a női testet, hozzásegít önmagunk megismeréséhez és elfogadásához.

A hatha jóga gyakorlatait alkalmazza a női egészség helyreállítására.

Az altest területére fókuszál, erősíti a gát területét továbbá a has és a medence izmait. Mobilizálják a csípőízületet. Görcsoldó technikákkal pedig meglehet könnyíteni menstruációs napokat.


Női jóga flow

A női jóga dinamikusabb változata, a légzésünk ritmusára hullámzunk és áramlunk. A női jóga segít megérteni és elfogadni a női testet, hozzásegít önmagunk megismeréséhez és elfogadásához.

Az altest területére fókuszál, erősíti a gát területét továbbá a has és a medence izmait.


Kismama jóga

Kismamaként szükséged lehet egy támogató közegre, egy szuper lehetőség, ha kikapcsolni vagy mozogni vágynál. A Kismama jóga segít abban, hogy jól érezd magadat a várandóságod alatt, fizikálisan és mentálisan is. Hiszen egy nagyon különleges időszakban vagy most, viszonylag rövid idő alatt hatalmas változásokon mész keresztül.

A kismama jóga során megismerkedhetsz légzéstechnikákkal ,gátizomtornával és vajúdást segítő pózokkal. Segít kapcsolódni a babádhoz és csökkenteni a terhességi panaszokat (hátfájás, derékfájás, láb vizesedés).

Az óra jellege áramló-folyamatos ,amivel jótékony hatást tudunk kifejteni babánk idegrendszerére.

Az óra végét relaxációval zárjuk ettől válik igazán “én” idővé a workshop. A kismama jóga gyakorlása a 12. héttől ajánlott.


Baba-mama  jóga

A baba-mama jóga segít a szülés utáni regenerációban. Egy szuper lehetőség, hogy a mamák közösségbe kerüljenek, találkozzanak hasonló élethelyzetben lévő anyukákkal is, a szülés utáni depresszió is elkerülhető ezáltal.

Fejleszti a babák idegrendszerét és mozgását. A babák sokkal nyugodtabbak és kiegyensúlyozottabbak lesznek, erősödik a baba-mama közötti kapcsolat is.

Az óra elejét a baba átmozgatásával kezdjük, ezután következik a Te időd, átmozgatjuk a teljes testet és erősítő gyakorlatokat csinálunk (babával is), majd az óra végét relaxációval zárjuk. A jógaórát a baba igényeihez igazítjuk, bármikor ehet és aludhat. Kérlek hozz magaddal pokrócot, amire ráfekteted, hogy érezze az otthon illatát. Illetve, hozd el a kedvenc játékát is.


Mobility

A Mobility órákon a funkcionális mozgást, a testtudatot fejlesztheted. A test rugalmasságának és ízületi mozgástartományának preventív és hatékony növelését tapasztalhatod meg.

A tudatos gyakorlásban figyelmet fordítva a nyújtási technikák mellett a mozgás közben kifejtett erő mértékének változtatásával létrejövő hatásokra.

A test főbb ízületeinek átmozgatásával a mozgástartományod tágulását tapasztalhatod meg és fejlesztheted.

Bármilyen szinten tartasz a gyakorlásodban, akár kezdő, akár haladó, a rendszeres gyakorlás által mozgástartományod tágulni fog, könnyedebbé és lazábbá válnak az ízületi tartományok és az izomműködés, valamint növekszik a testtudatosságod.


Mindful jóga

A jóga gyakorlás közben különös figyelmet fordítunk a tudatos jelenlétre és mozgás közben testünk megfigyelésére. A jóga maga is arra tanít, hogy kapcsolódj önmagaddal: az ászanák közben figyeld meg az érzéseidet, a felbukkanó testi érzeteket, azt, hogy mely testrészed miként reagál egy-egy ászanára és mi történik mindeközben az elmédben. Ezáltal a gyakorlás automatizmusa átalakul meditatív mozgásformává. A gyakorlásod tudatos megfigyelése közben szélesebb perspektívából láthatsz rá saját magadra, ezzel segítve életed más területein is a tisztább rálátást, a saját intuícióiddal (ezáltal önmagaddal) való kapcsolódást.

A Mindful jóga gyakorlásával (a légzéssel összhangban végzett különböző mozgásformákkal) a test és az elme egyesülésén keresztül egy egységet alkotunk, ezáltal a test eggyé válik a megfigyelővel. Ahogyan gyakorlásoddal elsajátítod azt, hogy tudatossá válsz a tested visszajelzéseire, az érzéseid és testi érzeteid felismerésére, mindez hozzásegít abban, hogy az élet más területein is megváltoztasd a hozzáállásod a dolgokhoz, tágulj és befogadóvá válj új rálátásokra.

A tudatos jelenlétben végzett jóga gyakorlás megtanítja az egyensúly megteremtését, valamint felismerni és tisztelni a pillanatnyi határaidat mind az elme, mind a test számára, és azt, hogy az élet állandóan változó kihívásai mentén is hogyan tartsuk meg saját belső egyensúlyunkat és harmóniánkat a körülményektől függetlenül.

Megtanuljuk elsajátítani azt, hogy hogyan kapcsolódjunk jobban belső erőforrásainkhoz, ezáltal teljességünkhöz annak érdekében, hogy nagyobb jólétet és kevesebb szenvedést tapasztaljunk a mindennapi életünkben.

A mindful jógában nem maguk az ászanák, hanem a gyakorlás alatt feltáruló érzések és testi érzetek a fontosak: megfigyelni az elmét és a testet, valamint harmóniába hozni működésüket.


Hatha jóga

A hatha szó a “ha” (a nap) és a “tha” (a hold) szavakból tevődik össze, és ezen két minőség egyesülését fejezi ki. Elsősorban a fizikai test tisztítására fókuszál, melyen keresztül a csapongó elme elcsendesítésére és a felette megszerzendő kontrollra is irányul.

A hatha jógában fontos szerepe van annak, hogy a légzéssel összhangban történjen a mozdulat, ezáltal a finomenergetikai test fejlesztését támogatja, tisztítja a testet és az elmét. Rendszeres gyakorlásával és a figyelmünk tudatos irányításával az elme egyre fókuszáltabbá válik a megfigyelés „tárgyára”, ezzel segítve a koncentrációnk fokozatos fejlődését, valamint az érzékelés visszavonását a külvilág hatásai alól. Ebben az elcsendesedett állapotban képessé válunk a meditáció határát megtapasztalni.

A hatha jóga végső célja az elme feletti teljes uralom.